Tuesday, March 15, 2011

Perubahan

Perubahan tu.... penting ke?
Kalau ikut stail budak kecik -- kalau xbuat doshe (dosa) tak?

Apa yang berubah?
Sapa yang berubah?
Kenapa nak berubah?

Kalau pasal update2 blog ni, clearly speaking, kalau da keje meme kurang hapdete a. Kalau ada masa pon mesti aku spare untuk men futsal, sebagai contoh. Sebab blogging ni bukannya di tempat pertama. Sangap futsal~~ tet! Sory to followers, tapi ni saya dah hapdete dah!!

Tapi kan, banyak benda da len. Banyak benda da berubah. Yang drastic -- tsunami di Jepun. Bukan tsu-MAWI atau apa2 tsu- len. Dengarnya kedudukan pulau2 di sana da berubah. Matahari da smakin lama smakin jauh waktu terbitnya. Macam2 artikel kuar. Kiamat nak dekat a hapa. Tu perubahan besar. Suma orang sedar. Tapi ada orang sedar ke tanda2 kiamat tu da lame kuar? Ade orang sedar ke lagu2 hit sekarang suma bermotifkan seks -- tapi tetap ngetop? Ade orang sedar ke Melayu da tak macam Melayu -- minum, buat projek suma sudah jd satu rutin (geleng kepala geleng kepala)? Ade tak? Kalau tak mungkin ada dua sebab kot -- korang memang lembu dalam kandang (tak men katak di bawah tempurung da skang) @ korang sendiri ada buat camtu, secara langsung mahupun melalui siaran tertunda. Tu satu perubahan. Sendri pikir boleh kan? Bab2 berubah tu lu orang pon boleh taw urgent ke tak, tak payah jelaskan.

Sebut tentang perubahan, aha -- berat badan aku da nek. Ya. Tapi hakikatnya itu hanya tipu smata2. Mesin timbang di Giant Seksyen 13 tu memang penipu besar. Ya cik azarita cik azlia cik hanim cik fad and encik aniq, hangpa suma memang telah ditipu. Ya encik aniq datang jaoo dari sarawak untuk ditipu. Dan ya aku suka bila hangpa suma tertipu.

Dan perubahan paling ketara, perut aku. Yaa. Stakat tu je aku nk kabor. Bapak2 jangan men k, tapi perut2 pon jangan sebut. Kang tak pasal2 dahi aku berkerut.

Tapi ape korang peduli kalau dahi aku berkerut kan?

Sekian entri rambang dari saya. Jangan dimarah2, kerna bukan suma entri dalam blog dalam satu dunia ni ditulis dengan tujuan supaya pembaca2nya paham serta merta.



p/s : Perubahan untuk aku? Mesti.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails