Monday, August 25, 2014

debaran bakal bapa

assalamualaikum.

lama betul blog ni tak terusik. macam dah jadi prosedur rasmi je update blog 2 minggu sekali.

walaubagaimanapun, bila rasa dan masa tu kena, maka tak salah untuk aku berbicara kat sini. sekadar mencuit sikit, berkongsi sikit, padanlah kan.

debaran bakal bapa? haaaa.

kenapa tetiba? takde la tetiba sangat. cuma sukacita dimaklumkan minggu ni merupakan minggu ke-20 kandungan bini tercinta. dan sewajarnya pemeriksaan penuh terhadap bayi ni boleh dilakukan la pada waktu camni - sempurna tak bayi itu, keadaan jantung, otak, pundi kencing, pertumbuhan dan segala bagailah. debaran bakal bapa tu sebenarnya diolah dari rasa gugup first-time aku ni, harap2 semua selamat, takde cacat celanya, insya Allah lancar check up tu hendaknye.

gambar sewaktu minggu ke-15 dulu.


err.

cuma aku pernah terfikir.

selalunya bila check up memang aku akan upload gambar scan, or update status kat FB, sebab aku dah terbiasa camtu. ikhlas aku cakap memang aku nak berkongsi kegembiraan kami suami isteri, dan ahli keluarga ada yang menanti perkembangan first baby aku ni. lagi2 mak bapak aku sendiri - cucu pertama katakan.

entah macam mana boleh terlintas yang kot2 apa yang aku post/update pasal baby aku tu ada guriskan hati sesetengah wanita yang tak mampu mengandung lagi? manalah tau, sebab jujur aku cakap, isteri mana tak nak zuriat sendiri kan. lebih2 lagi pada yang ada pengalaman gugur, perit tu tak payah cakap lah.

Di sini, kami suami isteri tabik pada mereka yang tak putus asa untuk berusaha dapatkan zuriat mereka dan insya Allah pasti ada hikmah di atas sesuatu ujian dari-Nya. doakanlah zuriat pertama kami selamat dilahirkan, sempurna dilahirkan dan selamat ibu dan anaknya, INSYA ALLAH.

till next time, assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails