Saturday, May 12, 2018

Cabaran bapak anak lebih satu

Bila bujang, lain.
Makan minum tidur mandi topup bayar bil cuci kipas siling, semua aturan sendiri.

Dah kahwin, lain.
Dah ada anak, lagi lain.
Dah anak dua, lagi lagi lain.

Lagi lagi lagi lagi lagi lain tu maksudnya lagi lagi lagi lagi susah ke?

Bergantung kepada kepala otak ko sendiri, kalau korang cakap susah tapi sebenarnya korang punya toleransi tu tahap mega rendah, itu baik cakap dalam hati.

Pendapat aku?

Sembang sini habis sinilah kan, aku anggap benda ni macam cabaran. Aku berani sumpah, cabaran nak handle anak-anak, aku ulang lagi, nak handle anak-anak memang di tahap yang sangat berbeza dgn cabaran nak handle anak sorang. Sangat lain!!!

Semua part dia kacau, jangan ingat aku kelentong. Dengan bersepah rumahnye Didi ade upinipin ade littlepony lagi tak campur sayur plastic mahai dia time masak tu, dengan cebisan biskut atas TV pon ade, kejap2 anak-anak korang datang inform pampers dah bocoq, berebut mainan, dengki sorang hisap susu ni pon nak jugak padahal baru je susu, nak baju same la tak nak corak same ngan kakak lagi.

Kalau kepala boleh pecah, siap bernanah dh kepala aku. Tak sampai shari pun...

Tapi kan,

Challenge accepted!!!

1 comment:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails