Tuesday, July 20, 2010

Aku Menopause??

First of all, ini bukannya menopause "tu". Ni menopause len. Haha. Menopause makan banyak dan menopause tengok TV.

Jujurnya, kalau korang tanya aku ape yang aku buat, apa faedahnya aku melepak (menganggur, lebih tepat lagi) sepanjang tempoh sebulan aku di rumah, jawapannya aku da berjaya dalam sesuatu, dan aku sedar tentang sesuatu. Boleh ek gtu? Boleh bangg...

Berjaya dalam sesuatu? Ya aku berjaya menambahkan berat badan. Chet. Sure ade antara korang yang bace ni pikir camtuh. Aku takkan sebut "Blog aku, ikut suka aku a" -- kasar tu. Tapi tu a hakikatnya. Berat aku hampir 65kg da skang, da itu merupakan satu peningkatan besar beb. Sebab aku hanya dikenali sebagai seseorang yang mempunyai berat badan konsisten -- 55kg untuk sepanjang hidup aku sebagai seorang pelajar menengah. Ya. Makan nasi seperiuk pon time tu berat aku tetap maintain 55kg. Bengang gak a bile nak mandi, tengok dada nampak tulang je, kene hentak sekali tak bersepai aku?? Tapi alhamdulillah, 5 tahun ni ada gak peningkatan, walaupun tak mendadak. Ternyata formula makan-tido-makan-tido membuahkan hasil jugak akhirnya, walaupun lambat. Haha.

Sedar tentang sesuatu? Kegilaan tengok TV. Dari kecik sampai sekarang memang aku kaki TV. Katun, drama, filem, rancangan memasak, sukan, berita, sume aku tak miss. Tapi sebulan ni aku memang da takde selera nak tengok TV. Entah kenape. Semangat pon time World Cup je. Pastu hampeh. Adik aku je conquer, Spongebob, Avatar, Tom and Jerry. Semua channel katun a, senang kate. Dan tak lupa mak aku, dengan cerita Benci Bilang Cinta die tu. Setiap mase ade playback drama indon tu, bek pepagi bute mahupon time pukul 1 pagi.

positifnye : Baguslah -- nampak a aku makin dewasa dan matang.
negatifnye : Due2 tak bagi impak sangat sebenanye -- dan aku masih tak keje jugak.


p/s : Due2 pon mak aku tak proud with. Haha.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails