Tuesday, October 23, 2012

perihal nasi lemak dan sambalnya

Kebiasaannye pagi2 memang perut aku kemaruk nasi lemak. Dan bile sebut tang nasi lemak ni memang ade satu port gerai nasi lemak kat pendamaran ni yang layak terima status favourite dari aku. Pagi2 dah speaking dh. Kemaruk penampo kot.

Anyway, pagi ni aku menhadirkan diri macam biasalah di depan gerai nasi lemak ni. Macam biasalah - nasi lemak tambah ayam sambal. Pergh. Cume pagi ni hemsem sket, order sambil pakai kacamata hitam (malas tanggal bile turun moto je sebenanye).

Dan mak cik ni mulalah mngomel2 hensem blagak apalah, maka aku pun bukak lah spek hitam ni. Ditakdirkan kuasa Tuhan bile aku bukak je spek trus sambal nasi lemak yang die nak cedok terpercik kat aku - masuk mate plak.. Pedih oi. PEDIH!

Nasib bek ade spek hitam. Trus aku cover.  Trus aku bayar. Dan trus aku balik.

Sambil makan nasi lemak sambil tersenyum sorang2. Baik btul makcik tu ye. Bagi sambal lebih kat mate aku tapi harge maintain je rm3.50. Patutlah nasi lemak mak cik laku. Hehe.

P/s : "bukannye makcik sengaje...."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails