Wednesday, May 29, 2013

Duit free

Bukan senang nak dpat duit free. Sekarang macam2 cara ad untuk cari duit, buat blog dapat duit, review artikel dapat duit, macam2. Paling senang nk dapat duit free, jadi menteri kat Malaysia, bawah UMNO. Kan? Bukan berpolitik, cuma berkias.

Tapi aku bukan nak jadi menteri. Takut aku berucap depan ramai2. Mungkin 20 orang dewasa, atau 30 budak2 lepas kot. Lebih2, sorilah. Aku cuma berblogging pasal isu aku dapat duit free.

Kat mana? Kat tempat kejelah. Kalau korang biasa dengan term manufacturing mesti korang taw stock check, auditing ngan inspection. Biasanya untuk satu2 event dia akan shutdown plant. Tapi kilang aku shutdown hampir seminggu untuk dua continuous function ; audit dan inspection. Dan aku selaku trainee baru kat sini kompemlah takkan dilibatkan secara direct dalam hal penting sebegini. Maka hampir setiap masa lah aku melepak di office.

Dan hasilnya, apa yang korang baca nilah. Post baru, dan gaji free - temporary je. Haha.

P/s: ni da panas bontot dah ni bile bos tenung lame2. Cau.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails