Tuesday, June 4, 2013

Lembik@malas?

Jam 430 pagi tadi, aku bangun, kerana terpaksa ke stesen bas shah alam untuk ambil tunang aku yang baru pulang ke KL dari Kelantan. Memang MALAS nak tinggal bantal selimut.

Jam 530 pagi tadi, aku singgah 7-11, belikan diri sendiri setin Red Bull. Sebab rasa semacam LEMBIK gile. Alhamdulillah lepas minum larat la jugak nak angkat kelopak mata.

Jam 630 lepas hantar tunang balik aku pun maralah ke blok sendiri. Lalu la surau bawah blok. Diri tersentap sendiri, tengok 3 mamat muda sebaya aku sanggup mengimarahkan surau kecik tu. Sorang membaca tazkirah, 2 orang tekun mendengar. LEMBIK@MALAS? Bukan. Rasa MALU GILA.

Perlahan aku gerak ke atas, cuba dapatkan satu tu. Kalau tak boleh dua puluh tujuh, dan tak berusaha nak dapatkan satu tu, tak taw la nak cakap pa.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails