Tuesday, June 25, 2013

Syiah dan Harakah

Semua rakyat Malaysia amnya tahu akan Harakah. Apakah Harakah? Harakah ialah akhbar parti pembangkang, umpama Utusan pada UMNO.

Kengkadang aku belek juga benda alah ni, bapak aku peminat tegar. Isu2 yang dibangkitkan bagi aku adil dan telus - maksudnya bukannya semata2 menjilat kaki UMNO dan bukannya politik semata2.

Kenapa Harakah?

Kecoh di Facebook hari ni - Harakah menyokong Syiah. Katanya berita kekejaman Syiah di Syria disembunyikan. Dan macam2. Dan memanglah, kutukan tu mesti timbul dulu, umpamanya rakyat Malaysia tak berotak.

Tolonglah, kalau korang bodoh sekalipon, sembunyikan. Kalau tak boleh diamlah.

Balik ke isu Syiah dan Harakah, ok, kenapa nak bangkitkan sekarang di Facebook? Kalau nak bangkitkan serang je. Sekarang fenomena Syiah hampir memonopoli laman sosial Facebook Malaysia. Membangkitkan di waktu ni bagaikan nak tunjuk Harakah ni memang Syiah. Tak payah tunggu, kalau salah tembak terus.

So Harakah memang Syiah lah?

Tak. Aku berotak. Menuduh tanpa bukti tak jauh bezanya macam memfitnah. Harakah dan parti pembangkang spesifiknya dari dulu lagi selalu dikaitkan dengan Syiah. Pernah dengar dulu ada editor Harakah berfahaman Syiah. Mat Sabu sampai hari ni lagi tak menafikan sebetulnya bahawa dia bukan Syiah. The point is, siasat dan fahami dulu. Bukannya membabi buta.

Clever people will do clever things. It a common sense. Kan? Bijak2kanlah diri anda.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails