Saturday, January 30, 2010

saemsaem

Saem = kawan. Maaflah kalau tak paham. Bukan aku nak bagitau aku orang Kelantan, tapi aku cume nak tambahkan pengetahuan bagi sape2 yang tak tahu je. Tak salah, kan?


Kawan @ saem @ member @ ape saje yang ko panggil, sebenarnye kompleks. Sangat kompleks. Bile ko da lame hidup dan lame berkawan, ko tau la ape maksud aku.


Ade member yang boleh merajuk berminggu2 walaupun sebabnye terlalu kecil, tak kira laki atau pompuan.

Ade member yang hipokrit, member ajak takleh, awek ajak die boleh ajak plak member yang ajak awal2 tadi.

Ade member yang bising kalau makan tak ajak, tapi kalau die makan sorang die tak ajak pon.

Ade member yang asyik tak puas hati, tapi tak penah bagitau pon.

Ade member yang cakap lebat, tapi buatnye tak lebat pon.

Ade member yang selalu kutuk blakang, tapi die sendiri pon same.


Tu pasal mak aku cakap, len orang len perangai. Tak boleh layan sume orang macam care kite layan. Ade orang puas ati, ade orang tak.

Betul2.

Tapi, kalau korang pusing camne pon, bagi aku, kalau korang member, korang tetap member. Bukannye aku cakap lebat, tapi member a tempat kite mintak tolong kalau mak ayah takde. Kekadang ade yang sanggup bergantung kat member daripada bergantung kat mak ayah, dan contoh yang aku boleh bagi adalah orang yang sangat rapat ngan aku, kalau korang tak caye lah..



p/s : cari member gune rokok. haha jadi kot.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails