Thursday, February 4, 2010

ponteng pon leh blogging ape!!

Orang kate dah kene baru nak bertindak. Malaysia cam tulah, da jadi sekali baru nak amek tindakan. Bukan reti nak amek tindakan awal2. Prevention is better that cure lah, ape lah.. kejar angsa lagi bagus daripada dengar pemimpin2 Malaysia membebel camtu.

Banyak bende yang kite takleh elak dari terperasan. Maksud aku, ade je bende yang korang tak tahu, tahu hari ni. Ko kekadang tak sedar meje ko berabuk SANGAT2. Ko kekadang takleh pasan yang ko ni macam da setahun lebey tak kemas loker. Ko takleh bajet sangat kawan ko akan layan ko camtu je dari dulu sampai skang. Bukan aku nak korang prejudis kat member sendiri, tapi kekadang tindakan die @ kite boleh ubah sesuatu dalam hubungan korang. Akan ade jugak perubahan @ sesuatu yang kite tak sedar.

Tengok aku sudey. Dah tiga minggu start sem baru baru nak sedar takleh men2 dah. Macam tak pasan je aku ni dah sem last dah. Padahal dalam due tige bulan lagi nak grad dah. Bagus2. Naseb baek mak aku tak layan blog2 ni. Kalau tak panas telinge. Kompem. Ceramah perdane die pergh.. thumbs up beb!!!

Aku jugak baru perasan meje aku bersepah gle. Dengan MEF form beterabur a, buku a, notes sem lepas a, chopstick (!) a, higlighters aku a. Patut a aku tak jumpe stapler aku, padahal stapler aku agak gedabak gak saiznye.. Lantas cemane ntah aku hari ni bersemangat waja meletihkan diri aku untuk kemas semue. Ye semuenye. Kemas separuh2 ape kelas. Tak cemerlang gemilang terbilang a aku.

Tapi bagi aku kan, rejuvenasi sepatutnye berlaku acap kali, bukan sekali. Ko kene sedar2 hari2, bukan hari2 a, yang ko kene buat sesuatu untuk improvekan sesuatu, tak kire ape a. Macam istiqamah a. Macam continuous assessment. Haa. Baru ko ni selalu fresh, walaupun ko melantak megi je saban hari.


p/s : megi pon megi a. da pokai ko nak assess cemane ag. makanan bukan leh pau cam rokok.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails