Saturday, February 20, 2010

Minum Air Masak Sampai Muntah

Peliknye otak aku berfungsi.

Pada mulanya, aku tercekik sket time makan nasik goreng tadi. Maklumlah bile aku da masak sedapnye aku sendiri pon leh tercekik, sedap punye pasal............. Ok lah aku tipu aku tak amek air pon tadi time makan. Dan akhirnye aku tercekik. Air dicari, namun bekas air masak aku cume mampu membekalkan secawan sahaja. Mai secawan, kate iklan di TV.

Ape aku ni air masak pon takde. Nak kate takleh beli maka masuk neraka a aku. Air RO seposen pon aku da tak larat minum. Ni kan plak kalo ko spend RM3.50. Bukan stakat dapat air RO sebanyak seliter setengah, malahan ko boleh dapat stok untuk minum sampai muntah, dan cuci pakai stok tu lagi. Duit lebih daripada ko beli air masak tu macam2 ko boleh shopping. Rokok, sebagai contoh. Haha. Siap leh futsal ag. Siap leh jamming ag. Sape ckp tak best minum air masak? Long-term effect tu ade kowt.

Duit lagi a. Lagi satu masalah kewangan. Aku sendiri pon susah nak saving. Nak kate kos sara hidup tinggi bukan aku dok kat JEpun pon. Kat Malaysia ag, cume name Semenyih tu kerap kali aku ucapkan dengan respon berkerut pada dahi pendengar. "semenyih?? katne tu?" owh sungguh malas nak bgtaw skali ag..

Ape aku melalut ni? Aku tercekik je pon.


p/s : Aku minum air masak e, bukan air paip-si merangkap air jernih berklorin dari paip tu. Sekian.

4 comments:

  1. ntah
    inilah aku waktu diserang insomnia
    alah katne ag nak mepek dow

    ReplyDelete
  2. salam bro

    semenyih? sejenis kuih ke?
    hahaha

    ReplyDelete
  3. wslm..
    gile jahil ko!
    semenyih ni name tempat a
    dekat2 ngan kajang
    aduss..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails