Wednesday, November 17, 2010

filem "Facebook"???

terlintasnya aku untuk membuat entri ini adalah kerana beberapa sebab. yang pertamanya, aku da tengok da filem Facebook ni. aku da tunggu lame sbenanye, so kuar2 semalam trus aku download. dan keduanya, aku agak tak suke a kalau aku dok cakap benda yang aku sorang taw. tanye sorang tak taw cite. tanye due pon same. siap tanye aku balik bile nak kuar! dey. aku siap dah donlod boleh tanye camtu lagi.

aku rase bek korang taw a wujudnye cite ni. sebab Facebook skang bukan macam Yahoo Messenger, tapi lebih kepada Gmail. yes. ia satu keperluan, bukannya kehendak lagi. bukan stakat yang remaja, budak2 belasan taun ngan mak bapak pon ramai ade Facebook (dengan alasan nak pantau anak punye Facebook).



ok. name filem ni bukan "Facebook" -- tapi "Social Network". Citenye adalah berkisar tentang Facebook dan penubuhannya, dari mane idea nak buat Facebook ni timbul, dan cite ni banyak dok pusing tang masalah mahkamah tentang pemilikan Facebook ni. kirenya watak jahatnya nak saman sebab Mark Zuckerberg --- hero cite ni amek idea diorang. dan bla bla bla, pasal kes tu je a yang banyak.

rating aku? 7 out of 10. sebab? siyesly, cite ni banyak cakap. tapi aku tengok jugak movie yang kalau cakap2-banyak tu menarik. tapi takde a banyak cakap sangat. ade part gado, ade funny part, sex part pon ade. so overall ok a, untuk buat layan.

aku takleh cite banyak. spoil nanti.



p/s : filem Friendster? MySpace? mane?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails