Tuesday, November 16, 2010

selamat hari raya aidiladha (di perantauan).

kepada mereka2 yang tak dapat pulang untuk menyambut hari raya haji aidiladha, jangan sedih2. anda tak berseorangan. ramai jugak yang senasib dengan anda. termasuk saya.

"alala cedihnye"

jangan sedeyh. tak elok raya2 ni sedeyh2. kita mungkin beraya berasingan, tapi tetap menyambutnya bersama. boleh je call, video call ke untuk hiburkan sedikit hati yang lara ni. takpa kan? chill.

kenangan raya tu banyak. aku taw. aku sendiri sambut, dan aku sangat2 bersyukur aku boleh sambut bersama2 famili aku. macamane rasanya anak2 yatim piatu nak sambut hari2 penting camni? insyaallah diorang mampu. diorang ada sokongan moral daripada penjaga2 mereka, dan jugak insan2 bernama sahabat. alhamdulillah.

mungkin ni satu ujian buat aku. dan semestinya satu pengalaman berharga bagi aku. aku ni lembab sket, memori tak cukup kuat. tapi yang aku taw, tak balik sambut raya haji time aku study ngan tak balik sambut raya haji time aku kerja adalah dua perkara yang sangat berbeza, sekurang2nya bagi aku.

sebab?

time studi aku boleh wat cuti hari2. hari2 kot. jadi bile cuti raya haji camtu bagi aku memang takde bezanya. tapi bila aku da stat keje, da stat kene bergantung kat diri sendiri, memang nak sangat cuti2 camni. penat weh keje!!!

dan bila nak rehat, semestinya kat rumah kan. lagi2 orang macam aku yang dok jauh. rindu tu datang tiba2, dan skali datang, pergh... laki pon tak tahan gak beb.

heh.

apa2 pon, dengan hati tulus ikhlas aku ingin mengucapkan selamat menyambut hari raya aidiladha. moga2 hati kita ikhlas dengan setiap pengorbanan yang kita iyakan. amin.



p/s : camni kot rasenye beraya di oversea. heh.


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails