Friday, December 17, 2010

adakah anda juga seorang lalang?

selamat berjumpa kembali encik blog. maafkan I btol2 sibuk sminggu dua ni. jangan majuk ee.. takpe2, nanti I update U. best kan? kan? ----- terase sengal jup.

Ok. ape aku nak sembang hari ni a? aa. pasal bola. dan originally idea ni aku dapat bile lepak kat satu kedai mamak.

Korang kenal kan Chelsea, atau Manchester United? Aku takleh marah orang len kalau diorang kutuk sape yang tak kenal dua team bola besar dari English Premier League (EPL) ni. Sebab aku pon nak kutuk gak. Even mak aku dan adik bongsu aku yang berumur 6 tahun tu pon tau. Esok, tanggal 19/12/10 Chelsea akan melayan kunjungan Manchester United ke Stamford Bridge, dan pastinya perlawanan ni penting untuk menentukan siapakah yang akan menduduki tangga teratas liga. Dan minggu ni banyak gak match2 yang syok; Arsenal vs Stoke -- ini macam best gak, sebab season lepas Ramsey patah kaki time match ni a, ntah sape a yang tackle aku lupe namenye. Dan juga Liverpool vs Fulham; Roy Hodgson jumpe balik team yang buat dia dipilih jadi coach baru Liverpool. haha aku update fixtures minggu ni, pandai2 a korg nak tengok mane satu.

tapi aku tak sampai pon lagi ke point untuk entry ni. aku big fan Man Utd. Yeah. Tapi aku bukan die-hard-fan punye fan. Aku tengok team len, aku sokong team len. Dan aku tak fuck fan team2 len. Kalau aku jumpe golongan2 camni sori a beb, ko cari musuh je kutuk2 team len. Lampard ngan Rooney pon leh men skali time untuk England. Lu pikir a sendri.

Ape yang aku nak sembang dalam entri ni; lalang. Ye. Lalang. Berubah menurut angin bertiup. Tak tetap pendirian. Ataupun takde pendirian. Cemane tuh? Dulu time aku blaja, student2 dari Nigeria or Botswana memang minat gle2 bola. Dan kebanyakannya ialah fan Chelsea dan Arsenal. Kenape ek? Nape takde pon fan diorang yang minat Liverpool @ Man Utd?

Aku rase kan, ni sebab mentaliti. Bila team2 besor banyak amek player dari negara diorang, at least sorg a, maka kebanyakan fan akan sokong team tersebut a. Ye a, bile Chelsea dah beli Drogba, kompem2 banyak fan Chelsea kat Ivory Coast. Market sangat2 memainkan peranan di sini. Dan bile ko da terpengaruh dengan persekitaran ko yang semuanya sokong 1 team, besar kemungkinan ko pon akan sokong team tu. Atau korang ade sebab2 len lagi? Of course team len pon ade player import, tapi kebanyakan new fan @ noob fan just look for the most popular team only. Make sense kan? Sendri mau tengok a, top list baju bola yang dibeli oleh para wanita di Malaysia sendiri semuanya team besar -- Man Utd, Chelsea, Real Madrid, Bayern, Barca. Ni bukan fan sangat semue ni. Market je lebih.

Anyway, ni bukan post nak kutuk sape2, cume a simple post from me expressing what I just saw. Korang nak sokong mane2 team takdehal, tapi jangan a sampai kondem team len. Team korang sokong pon bukan kebal selame2 nye.



p/s : kalau player malaysia da dpt masuk EPL, aku rase senarionya pon same je kot. Haha.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails