Wednesday, December 29, 2010

Ai tengok bola pon marah??

Semalam second leg final AFF Suzuki edisi 2010. Start pukul 8 malam sampai 10 lebeyh malam.

Ok itu best. Malaysia da bawak bekal 3 biji pegi sane, memang kita da pegang da piala tu sebelah. Aku expect Malaysia mungkin akan men bertahan banyak, sebab terang2 Indonesia kene score 4 untuk menang, mungkin lebeyh kalau Safee sumbat lagi. Kan? Mesti fight.

Dan semalam aku keje shift malam. Bermula 3 petang sampai 12 pagi. T_T

Aku tak pikir panjang, dah la boring dok umah, tengok bola memanglah satu-satunya hiburan aku bagi aku yang memang kaki bola ni. Lantas aku mencari helah cantek untuk menonton perlawanan bersejarah Malaysia ni. Tanduk dah tumbuh da~~!!

Malam yang ditunggu menjelang. Menjelang pukul 8 pm aku pon cabot, dan mintak technician kilang untuk punch punch-card aku pukul 830 pm. Tu je kot trick cincai aku leh pikir, ye a aku tak pandai sangat pon. Jahat2 pon baek jugak. Maka aku pon bergegas ke mamak atau McD di Andalas untuk memenuhi nafsu bola aku. Pergh ayat.

Mamak kompem penuh. Da sampai 8 lebeyh, memang a. Sampai ade orang tengok atas bumbung kete Kancil. Aiyoo. Budak2 a tapi. Kalau bapak budak hancur ranah dah Kancil tu. McD di sebelah a jadi pilihan. Tapi McD pon cam haram gak. Kat luar, kat tangga, kat tempat amek sos, semua penuh. Aku pegi beratur cepat2, ye a, lagi cepat dapat makanan, lagi cepat bleh duduk. Satu set McChicken large siap, dan mate aku trus melilar cari port. Pusing2 sambil usha awek dalam McD~~

Akhirnya aku dapat port, cantek. Betol2 depan HD tv kat McD tu. Haha. Dan terus tengok bola. Pergh. Macam kat stadium gak sket2, miss sket gegar satu McD. Time penalti lagi a, bila Khairul Fahmi tu save je penalti tu pergh,,,,,, da macam pasar malam trus McD. Tapi smue tak kesah, layan punya pasal. Sampai pakcik sorang tu sanggup dok tepi aku semata2 nak tengok bola. Anak bini layan McD kat atas. Kejam2.

"demi bola pak cik eh?"
"mestilah!!"

Tu dia. Da kawin anak empat perut boroi pon bola tetap nomo satu. Syabas pacik!

Syabas2 jugak. Lepas Safee score satu baru aku menggelabah nak balik. Pecut 100km/h dalam kawasan Andalas tu, pergh. Marah btol Myvi tu bila aku potong zig-zag depan die. Eleh dengki tu, nak buat takleh awek ade sebelah.

Dan bila aku masuk kilang memang aku nampak Altis Corolla milik manager kilang aku. erk. Aku memang dah lewat 10 minit ni. Die kalau aku lewat seminit pon bising. Aku off motor, tolak slow2 tepi kontena. Dan masuk buat muke selambe je. Ttibe je die memang tengah ade mood nak lepak kat depan tu.

"Ariff!!"
"yezza.. (cemane eh..).."
"where've you been? saya suda masuk 15 minit you tada pegi mana?"
"saya ada luar maa.. check contenna first before saya check meter air outside.."
"no water supply?"
"sometimes -- its unstable, sometimes ada, sometimes tercekik."
"oh ok. continue work"
"yezza."

Yeah!


p/s : dan aku terlepas untuk tengok Malaysia menang dengan agregat 4-2. pasti sengit di pengakhiran tu. atoiiii. Syabas Malaysia, kita bukan lagi jaguh kampung.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails